EBS Nederland 2015 - Nomenclatuurdag

Répondre
Avatar du membre
saturnain
Maître Bambou
Messages : 6955
Enregistré le : 23 oct. 2011, 13:54
Plantation : Jardin
Surface : 2200
Orientation : Sud
Sol : Argileux
Code postal : 6900
Ville : Marche en Famenne
A remercié : 47 fois
A été remercié : 94 fois

EBS Nederland 2015 - Nomenclatuurdag

Message par saturnain »

Beste EBS-Leden,

Het heeft even geduurd voordat we deze uitnodiging konden versturen. De tuin waar we eerst heen zouden gaan kon helaas niet door gaan en naar veel rond mailen, bellen en wachten op reacties hebben we besloten om deze keer de nomenclatuurdag in Hummelo bij Robbert van Til (mijzelf) te organiseren. Dit zal op zondag 5 juli zijn.

Robbert van Til, Sliekstraat 7, 6999 DX Hummelo

Het is de bedoeling dat we deze dag weer meer over bepaalde soorten bamboe te weten komen. Dat we ze duidelijk met elkaar kunnen vergelijken en eens in discussie met elkaar kunnen gaan over de groeiomstandigheden, voeding, plagen enz. Graag wil ik ook in de ochtend wat meer vertellen en laten zien over Phyllostachys sp. Kew, Phyllostachys prominens en Phyllostachys iridescens. In de middag wil ik wat meer vertellen over de Phyllostachys edulis/pubescens soorten. Welke soorten zijn er inmiddels in omloop en wat voor verzorging hebben deze nodig. Ik zal ook vertellen wat we hierover in Frankrijk geleerd hebben en wat foto’s daar van laten zien. In Nederland blijven dit lastige soorten maar er zijn wel mogelijkheden!

Daarnaast kan je deze dag delen van planten mee nemen zodat we ze kunnen vergelijken. Misschien ben je er niet zeker van dat het wel het juiste soort is of weet je helemaal niet welk soort het is. Deze dag kunnen we hier extra tijd voor maken.
Als er nog tijd over is zal ik wat van de lotus en reuzenwaterlelie (Victoria en Euryale) collectie laten zien en
over vertellen.

Programma:
10.30 - 11.00 aankomst en ontvangst met koffie
11.00 - 12.30 lopende lezing door de tuin
12.30 - 13.30 lunch die zelf meegenomen dient te worden, voor iets extra’s wordt gezorgd
13.30 - 15.00 Lezing en uitleg over Phyllostachys edulis/pubescens en eventueel determineren van soorten
15.00 - 16.00 na borrel van de EBS

Deelname Phyllostachys prominens, Zuid Frankrijk
Graag willen wij u vragen om u op te geven bij de Activiteiten Commisie Robbert van Til, e-mail:activiteiten@bamboepagina.nl of mob: +31 (0)6 129 262 34.

We hopen op je aanwezigheid, het beloofd een mooie dag te worden!
Namens bestuur en activiteitencommissie,

Robbert van Til
Des belges sont du voyage ?
un voyage de 1000 lieues commence toujours par un premier pas
Avatar du membre
Eric
Maître Bambou
Messages : 10672
Enregistré le : 11 oct. 2008, 19:39
Plantation : Jardin
Surface : 10101
Orientation : Sud
Sol : Argileux
Code postal : 31000
Ville : Sud

Re: EBS Nederland 2015 - Nomenclatuurdag

Message par Eric »

Yellow_Hot_Colorz_PDT_10
Répondre

Retourner vers « Pays bas »